Lush Orangutan zeep: weg is weg

Weg is weg, luidt de slogan van de campagne die vandaag op Black Friday van start is gegaan. Het is de keiharde waarheid over de 14.600 oerang-utans die momenteel in het wild leven op Sumatra. Als het regenwoud verdwijnt, zijn er straks ook geen oerang-oetans meer. Lush luidt de noodklok samen met met milieuorganisatie Sumatran Orangutan Society (SOS) met als doel het leefgebied van deze dieren te beschermen en te herstellen. En jij kunt meehelpen! 

Foto: Lush

Lush heeft speciaal voor deze campagne een limited edition zeep gelanceerd genaamd Orangutan. Een bijzondere zeep in de vorm van een oerang-utan die zalig ruikt naar patchouli en sinaasappel.

Enkele bijzondere punten over deze zeep en de samenwerking tussen Lush en SOS:

  • SOS liet Lush met eigen ogen de gevolgen van de productie van bepaalde producten zien. De samenstelling van de zeepbasis is daarna aangepast: er zit geen palmolie of glycerine meer in.
  • Ook de Orangutan zeep is natuurlijk vrij van palmolie en gemaakt met extra virgin kokosolie uit Sumatra.
  • Er zijn slechts 14.600 stukken te koop. Dit aantal staat gelijk aan het aantal oerang-utans dat nog in het wild op Sumatra leeft. Vandaar deze symbolische benadrukking: weg is weg.
  • De zeep is geschikt voor veganisten.

Wat kun jij doen?

  • Koop de Orangutan zeep bij Lush vanaf 24 november. Wat een fantastisch Sinterklaas en/of kerstcadeautje! Het is te koop voor € 9,50 en de volledige opbrengst van Orangutan zeep gaat na aftrek van de BTW naar de SOS en hun lokale partnerorganisatie Orangutan Information Center (OIC). Het doel: 50 hectare inheems oerwoud herstellen dat zich aan de rand van het Leuser-ecosysteem in Bikut Mas op Sumatra bevindt. Je kunt de Orangutan zeep hier bestellen.
  • Deel de berichten van Lush en SOS op social media om de boodschap te verspreiden.
  • Lees hier meer manieren hoe jij je in kunt zetten.
Print Friendly, PDF & Email

Kijk ook eens naar

Deel:
Vorig artikel Volgend artikel

geen reacties

reageer