Spring rolls met tofu en pindasaus

Spring rolls zijn loempia’s, maar dan gemaakt met rijstvellen in plaats van deeg. Ook worden ze niet gefrituurd en zijn daarmee een heel stuk slanker en gezonder dan de bekendere loempia’s! Ideaal om mee te nemen als lekkere en verantwoorde lunch. Steek dan wel even een stukje bakpapier tussen iedere spring roll, want anders gaan ze aan elkaar vast plakken. Je kunt eindeloos combineren met verschillende soorten groenten! Rijstvellen over? Daar kun je deze zalige vegan bacon mee maken!

Ingrediënten
rijstvellen *
olie, om in te bakken
tofu, in dunne reepjes gesneden **
wortel, julienne gesneden
rode kool, in kleine stukjes gesneden
rode paprika, in dunne reepjes gesneden
komkommer, in dunne repen gesneden
bosuitjes, in stukjes gesneden
spinazie
vermicelli noodles ***
pindasaus
grof gehakte pinda’s

* te koop bij toko’s maar tegenwoordig ook in veel supermarkten, bijvoorbeeld deze
** ik vind hiervoor deze julliennerasp van Dille en Kamille ideaal. Kost maar een paar euro en je snijdt er snel dunne reepjes mee!
*** deze bijvoorbeeld

Bereidingswijze
Bak de reepjes tofu in wat olie in een koekenpan aan alle kanten goudbruin. Bereid de vermicelli noodles volgens de aanwijzingen op de verpakking. Kook water en schenk een laagje in een diep bord. Week een rijstvel tot het zacht is en leg dit op een snijplank. Beleg met alle ingrediënten behalve de pindasaus en pinda’s. Niet te veel, want dan is het lastig om de loempia’s op te rollen zonder dat alles er tussen uit valt. Bekijk hier een filmpje om te zien hoe je een spring roll vouwt. Bereid de pindasaus en bestrooi met grof gehakte pinda’s.

Rijstvellen over? Kijk dan eens hier:

Kijk ook eens naar

Deel:
Vorig artikel Volgend artikel

geen reacties

reageer