Zoals ik al eerder schreef, is Wat eet je dan wel onlangs ingeschreven als onderneming bij de Kamer van Koophandel. Een spannende maar supertoffe stap, waardoor ik me enorm #girlboss voel!* Ik ben trots op dit blog en dankbaar voor iedere bezoeker, comment en like en hoop dat ik hier nog lang mee door mag gaan. Ik ben nu al zo’n drie jaar bezig met dit blog, maar van het drukken van promotiemateriaal is het nooit gekomen. Dat komt nog wel eens, dat doe ik later wel… Toch is het wel erg handig om een stapeltje visitekaartjes bij je te hebben. Op de vraag ‘hee en wat doe jij eigenlijk?’ kan ik nu antwoorden ‘ik run een foodblog’ en is het toch wel erg handig om dan een kaartje te kunnen geven waar mijn gegevens op staan. Of tijdens events of andere bijeenkomsten is het bijna noodzakelijk. Ja: tijd voor visitekaartjes!
Timing
En wat een timing, dat kwam mooi uit: ik mocht deze uitkiezen bij Drukbedrijf, waar mijn oog ook viel op stickers. Dat is ook handig voor correspondentie en om te plakken op pakketjes enzo! Zo’n rol zag er wel heel erg leuk uit. Qua ontwerp hou ik in veel gevallen persoonlijk erg van minimalistisch. Zo ook bij het maken van mijn promotiemateriaal besloot ik het hier eenvoudig te houden. Je hoeft bij dit bedrijf trouwens geen Photoshop wonder te zijn om je eigen promotiemateriaal te ontwerpen: bij alle producten staan sjablonen voor diverse programma’s, die je zelf makkelijk kunt aanpassen. Voor de visitekaartjes zijn die zelfs voor Word beschikbaar!
Dubbelzijdig met foto
De visitekaartjes wilde ik dubbelzijdig: op de voorkant mijn contactgegevens en logo en op de achtergrond alleen maar een foto. Ik besloot twee versies te maken met op ieder een foto van de meest populaire recepten hier op Wat eet je dan wel: de bananen kokosmakronen en het bananenbrood met walnoten. That’s it, geen onnodige tierelantijnen. Ook de stickers hield ik eenvoudig: het logo en de link van de website.
Goede communicatie en snelle levering
De ontwerpen stuurde ik naar Drukbedrijf en daarop kreeg ik een bevestiging van ontvangst en een check-check-dubbel-check of een bepaald iets nu wel of niet zo afgedrukt moest worden en een verwachte leverdatum. Supernetjes! Al snel werd het bezorgd: de visitekaartjes in handige kunststof doosjes en de stickers netjes op twee rollen. Wat ziet het er allemaal tof uit!
Girlboss momentje
Wat stoer om mijn logo en link zo afgebeeld te zien. Ik ben er echt supertrots op! Ja. Dit was een behoorlijk #girlboss moment. 😀 Mocht je ook promotie materiaal nodig hebben voor je bedrijf of iets anders, raad ik Drukbedrijf absoluut aan!
* Mocht je denken waar hééft ze het toch over met dat ge-#girlboss: dat is een hashtag gelijknamig aan het boek van de succesvolle Sophia Amoruso. Lees hier meer over haar en de term.
1 reactie
Superleuk om te zien en weer te lezen
20 oktober 2016 at 15:30Echt zoo leuk!?