Vakantie naar Orlando in Florida dag 10 t/m 12

Dit is het derde deel van onze  heerlijke vakantie in Orlando in Florida. Kijk hier voor deel 1 en hier voor deel 2

Dag 10 – Orange World, Walmart, Orlando, Magic Kingdom
Dag 11 – Walmart, Whole Foods, Sanford International Airport
Dag 12 – Terugvlucht en aankomst op Schiphol

Zaterdag 26 januari 2019 – dag 10

Vandaag was de laatste volle dag dat we hier zouden zijn. We wilden nog niet denken aan weer naar huis gaan, maar toch bekroop ons steeds het gevoel bij alles wat we deden dat dit (voor deze vakantie althans) de laatste keer was. We begonnen de dag bij Orange World, het grote opvallende gebouw in de vorm van een enorme sinaasappel aan de Bronson Memorial Highway. Al talloze keren voorbij gereden maar nog nooit binnen geweest. Erg leuk om eens te zien!

Je kunt er sinaasappelen kopen en sinaasappelsap maar ook veel souvenirs. Helaas ook deze, die je in bijna elke souvenirwinkel tegenkomt: hoofden van mini krokodillen. En helaas zijn ze echt. Deze krokodillen worden er speciaal voor gefokt zo valt te lezen op de kaartjes die er aan hangen en soms komen ze uit de natuur waar ze voor overlast zorgden. Heel verdrietig. Ook verkopen ze gerookt krokodillenvlees. Wie koopt zoiets?

Buiten poseerde ik voor de muur in mijn bijzondere trui. Deze trui kreeg ik van mijn ouders in 1988 in Walt Disney World. Toen te groot, maar dat bleek maar goed ook. Het werd mijn lievelingstrui. Ik heb ‘m door de jaren heen heel veel gedragen en nog steeds. De trui is van ongelofelijk goede kwaliteit, op een paar kleine gaatjes na is ‘ie nog in heel goede staat!

Daarna gingen we naar Walmart. Het blijft leuk om hier te lopen, ik zou er wel uren rond kunnen neuzen! Hoe cool is dit, deze bekende foodblogger heeft haar eigen lijn die bij Walmart wordt verkocht. Dat noem ik nog eens goals.

En toen gingen we naar Magic Kingdom, voor de laatste keer. We gingen nog in wat attracties zoals the Pirates of the Caribbean voor de tweede keer en Jungle Cruise en keken we naar het vuurwerk. Ik nam nog een laatste vegan hotdog en toen verlieten we het park. Dag Magic Kingdom. Tot hopelijk gauw.

‘s Avonds pakten we onze koffers in. Het paste allemaal maar net!

Zondag 27 januari 2019 – dag 11

Het zit er op! We checkten ‘s ochtends rond tien uur uit en haalden onze laatste koffie en bagel bij ‘onze’ Starbucks. Het weer was totaal omgeslagen, we hebben zo’n geluk gehad daarmee! Vandaag regende het pijpestelen!

Toen reden we richting Sanford, wat ongeveer een uur rijden is. We moesten rond drie uur inchecken en hadden onderweg dus nog de tijd om wat winkels te bezoeken. Eerst nog langs Walmart voor wat lekkernijen voor in het vliegtuig.

Daarna stapte ik voor de eerste keer een filiaal van Whole Foods binnen. Dat is een soort enorme Ekoplaza. Wow! Ik keek mijn ogen uit. Hoe frustrerend om zoveel fantastische vegan producten te zien maar ze niet mee te kunnen nemen!

De Beyond Burger! Gewoon te koop om thuis te bakken!

Ik besloot maar meteen mijn eten voor de rest van de dag te kopen, want het vliegveld is heel klein en van de vegan opties had ik geen hoge verwachtingen. Ik ging voor de vegan vanilla cake en een Mediterreanean platter. Alles zag er zo waanzinnig uit daar.

Mijn laatste maaltijd op het vliegveld!

Op naar de douane.

De boekwinkel Hudon’s News die je op de meeste Amerikaanse vliegvelden tegenkomt waar ik nog een boek kocht van mijn laatste dollars.

En toen was het wachten tot we gingen boarden. Gelukkig had ik genoeg leesvoer bij me.

De terugvlucht duurde wat langer dan de heenvlucht, nu hadden we eerst een stop in Miami.

Maandag 28 januari 2019 – dag 12

Na een lange vlucht zonder veel slaap dankzij rumoerige mede passagiers landen we rond half twaalf op Schiphol. De vakantie zit er op. We kijken nu al uit naar de volgende, ik heb wat in te halen! 🙂