Acai bowl

Op Tumblr en Instagram zag ik ze steeds vaker voorbij komen: acai bowls. Ik had wel eens van acai gehoord, een superfood dat bekendheid kreeg door het enthousiasme erover van celebs als Oprah. Om mijn voornemen om nog gezonder te eten kracht bij te zetten maar vooral om het ontbijt niet meer zo vaak over te slaan verdiepte ik me in deze kommetjes met superfood die vol zitten met ijzer, calcium en vezels.

Er zijn verschillende manieren om een acai bowl samen te stellen, ik doe het als volgt met acaipoeder dat ik bij het Kruidvat kocht. Een zak van 150 gram voor € 12,99 lijkt duur, maar je hebt per kom maar een theelepeltje nodig, dus het valt mee qua prijs.

Acai bowl

Ingrediënten voor 1 portie
1/2 cup magere (plantaardige) yoghurt
1/2 cup bevroren fruit zoals bosvruchten, kersen en aardbeien
1 tbsp bevroren granaatappelpitten
1 tsp acai poeder
1/2 banaan eventueel bevroren
toppings zoals vers fruit, moerbeien, incabessen, gojibessen en geraspte kokos

Bereidingswijze
Doe alle ingrediënten behalve de toppings in de blender of meng met de staafmixer. Schenk het mengsel in een kom of schaaltje en doe er toppings naar keuze over.

Acai bowl

Deel:
Vorig artikel Volgend artikel

geen reacties

reageer